دوره 4، شماره 1 - ( 1-1400 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 13-2 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghanbarzadeh M, Hamzeh A, Hozarmoghadam N. Wearable Technologies and Internet of Things in Life and Health Insurance. Iran J Health Insur. 2021; 4 (1) :2-13
URL: http://journal.ihio.gov.ir/article-1-177-fa.html
قنبرزاده میترا، حمزه اسماء، حضارمقدم نسرین. فناوری‌های پوشیدنی و اینترنت اشیاء در بیمه‌های زندگی و درمان. بیمه سلامت ایران. 1400; 4 (1) :13-2

URL: http://journal.ihio.gov.ir/article-1-177-fa.html


1- پژوهشکده بیمه، تهران، ایران ، ghanbarzadeh@irc.ac.ir
2- پژوهشکده بیمه، تهران، ایران
چکیده:   (942 مشاهده)
پیشرفت فناوری‌ و استقبال کاربران از آن‌ها، منجر به تولید و راه‌اندازی ابزارهای پوشیدنی توسط شرکت‌های استارتاپی طی چند سال و نیز رواج اینترنت اشیاء شده است که می‌تواند فرصت‌های شگفت‌انگیزی را به ویژه برای بیمه‌گران ایجاد نماید. هدف این مقاله، ضمن معرفی اینترنت اشیاء و فناوری‌های پوشیدنی و تبیین دلایل اهمیت استفاده از آن‌ها در بیمه‌های زندگی و درمان، معرفی و بررسی شرکت‌های بیمه‌ استفاده‌کننده از این فناوری‌ها در ارائه محصولات خود به‌منظور ارائه تصویری روشن از کاربرد و قابلیت آن‌ها است. این پژوهش، با استفاده از روش کیفی از نوع توصیفی-اکتشافی به بررسی کاربردها، قابلیت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری‌های پوشیدنی در بیمه‌های زندگی و درمان می‌پردازد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد فناوری‌های مختلفی برای ارزیابی ریسک بیمه‌شده و آگاهی بیمه‌گر از وضعیت سلامت بیمه‌شده وجود دارد که هر کدام، شاخصهای مختلفی را درنظر می‌گیرند. نتایج تصریح می‌نماید که به‌کارگیری پوشیدنی‌های سلامت از ابعاد مختلفی مانند ارزیابی ریسک، فرایندهای بیمه‌گری، کنترل خسارت و کاهش هزینه‌ها و زمان‌، در طراحی محصولات بیمه زندگی و درمان موثر است. لذا، بیمه‌گران زندگی و درمان، بایستی علاوه بر مدنظر قرار دادن این فناوری‌ها در طراحی و ارائه محصولات، آمادگی لازم را در مقابله با چالش‌هایی نظیر مدیریت داده‌ها، ایجاد زیرساخت‌های لازم، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها داشته باشند. در این راستا، ضروری است در مراحل اولیه برنامه‌ریزی این فناوری‌ها، استراتژی‌هایی را مانند افزایش آگاهی و ترغیب مشتریان به استفاده از این فناوری‌ها، مشارکت با شرکت‌های حوزه سلامت، امنیت داده‌ها، نوآوری در محصولات، کنترل خسارت و فرایندهای بیمه‌گری به کار گیرند.
متن کامل [PDF 481 kb]   (382 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/29 | ویرایش نهایی: 1400/3/31 | پذیرش: 1400/3/14 | انتشار الکترونیک: 1400/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بیمه سلامت ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Health Insurance

Designed & Developed by : Yektaweb