دوره 4، شماره 1 - ( 1-1400 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 67-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi F, Nematizadeh S, Heydari A, Safarzadeh H. Online Customer Experience in Health Services: An Interpretive Structural Modeling Approach. Iran J Health Insur 2021; 4 (1) :58-67
URL: http://journal.ihio.gov.ir/article-1-188-fa.html
محمدی فائزه، نعمتی زاده سینا، حیدری عباس، صفرزاده حسین. تجربه آنلاین مشتری در خدمات سلامت با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. بیمه سلامت ایران. 1400; 4 (1) :58-67

URL: http://journal.ihio.gov.ir/article-1-188-fa.html


1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، sin.nematizadeh@iauctb.ac.ir
چکیده:   (3616 مشاهده)
مقدمه: کوید19 فراگیرترین بحران دهه‌های اخیر است که عامل تغییرات چشمگیری در رفتار مشتری شده‌است. چالش‌های ایجاد شده برای ارائه‌دهندگان خدمات درمانی به علت افزایش بیمار و استرس شغلی کادر‌درمان، کاهش مراجعات به بیمه سلامت و در نتیجه عدم دسترسی به مراقبت‌های مورد نیاز، محدودیت‌های قانونی و ترس از ابتلاء، تجربه آنلاین مشتری را به عرصه جدی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت بدل ساخته‌است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل ساختاری-تفسیری تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19 انجام شده‌است.
روش بررسی: پژوهش حاضر با رویکرد پراگماتیک و بهره‌گیری از روش مروری فراترکیب در مرحله کیفی و مدلسازی ساختاری-تفسیری در مرحله کمی در سال 1399 انجام شد.در بخش کیفی با بررسی نظام‌مند 326 مقاله، 36 مقاله انتخاب و ابعاد شناسائی شده جهت ارائه مدل نهایی، از تکنیک مدلسازی ساختاری-تفسیری و تحلیل قدرت نفوذ-وابستگی استفاده شد.
یافته ها: یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که این سازه دارای ابعاد تجربه شرکت، تجربه ایمنی بهداشتی، تجربه وب‌سایت، تجربه احساسی، تجربه پرداخت، تجربه محصول/خدمت و تجربه امنیت می‌باشد. همچنین تجربه شرکت، مولفه مستقل، تجربه احساسی به عنوان مولفه وابسته و مابقی مولفه‌های پیوندی می‌باشند.
نتیجه‌گیری: به سازمان بیمه سلامت پیشنهاد می‌شود؛ با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف این سازمان منطبق بر اساسنامه حمایت از بیمار است؛ با بهره‌گیری از یافته‌های این پژوهش و تمرکز بر رویکرد دوراپزشکی، تجربه آنلاین مشتریان خود در دوره کرونا را بهبود بخشد.
متن کامل [PDF 733 kb]   (1300 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/1/24 | ویرایش نهایی: 1400/3/31 | پذیرش: 1400/2/30 | انتشار الکترونیک: 1400/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بیمه سلامت ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Health Insurance

Designed & Developed by : Yektaweb