Research code: 113048000412794512020162734746

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ، vala.riau.ac@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران
چکیده:   (96 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، شناسایی عناصر برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران بود. روش پژوهش به لحاظ نوع هدف، کاربردی؛ به لحاظ نوع داده، کیفی؛ و به لحاظ نوع طراحی (ماهیت)، مصاحبه با خبرگان بود. جامعه آماری شامل خبرگان نظری (اساتید دانشگاه رشته علوم تربیتی) و تجربی (مسئولین ذی ربط سازمان بیمه سلامت ایران) بودند که با استفاده از اصل اشباع و روش غیرتصادفی هدفمند، تعداد 20 خبره به عنوان جم نمونه انتخاب شدند. به منظور گرداوری داده­ها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد که روایی و پایایی ابزار بررسی و تایید شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل محتوای کیفی با رویکرد تحلیل مضمون با استفاده از نرم­افزار MaxQDA-2018 بود. یافته­ها نشان دادند که عناصر برنامه ریزی درسی مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایران عبارتند از هدف شامل مؤلفه­های توسعه فردی، توسعه سازمانی، توسعه اجتماعی؛ محتوا شامل مؤلفههای آموزش‌های لازم در راستای توسعه فردی، آموزش‌های لازم در راستای توسعه سازمانی، آموزش‌های لازم در راستای توسعه اجتماعی؛ روش شامل مؤلفه­های آموزش‌های لازم در راستای توسعه فردی، آموزش‌های لازم در راستای توسعه سازمانی، آموزش‌های لازم در راستای توسعه اجتماعی و ارزشیابی شامل مؤلفه­های توسعه فردی، توسعه سازمانی، توسعه اجتماعی.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/5/28 | ویرایش نهایی: 1404/8/13 | پذیرش: 1404/6/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بیمه سلامت ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Health Insurance

Designed & Developed by : Yektaweb