Research code: 113048000412794512020162734746
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ، vala.riau.ac@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران
چکیده: (96 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، شناسایی عناصر برنامهریزی درسی مبتنی بر مسئولیتپذیری اجتماعی کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران بود. روش پژوهش به لحاظ نوع هدف، کاربردی؛ به لحاظ نوع داده، کیفی؛ و به لحاظ نوع طراحی (ماهیت)، مصاحبه با خبرگان بود. جامعه آماری شامل خبرگان نظری (اساتید دانشگاه رشته علوم تربیتی) و تجربی (مسئولین ذی ربط سازمان بیمه سلامت ایران) بودند که با استفاده از اصل اشباع و روش غیرتصادفی هدفمند، تعداد 20 خبره به عنوان جم نمونه انتخاب شدند. به منظور گرداوری دادهها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد که روایی و پایایی ابزار بررسی و تایید شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل محتوای کیفی با رویکرد تحلیل مضمون با استفاده از نرمافزار MaxQDA-2018 بود. یافتهها نشان دادند که عناصر برنامه ریزی درسی مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایران عبارتند از هدف شامل مؤلفههای توسعه فردی، توسعه سازمانی، توسعه اجتماعی؛ محتوا شامل مؤلفههای آموزشهای لازم در راستای توسعه فردی، آموزشهای لازم در راستای توسعه سازمانی، آموزشهای لازم در راستای توسعه اجتماعی؛ روش شامل مؤلفههای آموزشهای لازم در راستای توسعه فردی، آموزشهای لازم در راستای توسعه سازمانی، آموزشهای لازم در راستای توسعه اجتماعی و ارزشیابی شامل مؤلفههای توسعه فردی، توسعه سازمانی، توسعه اجتماعی.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1404/5/28 | ویرایش نهایی: 1404/8/13 | پذیرش: 1404/6/4