1- گروه سلامت الکترونیک، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
2- گروه زبانهای خارجی، کالج بینالملل، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران ، ahmad.khanahmadi@gmail.com
چکیده: (984 مشاهده)
چتبات هوش مصنوعی یکی از مباحث مهم روز در پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی است که قادر است با استفاده از زبان طبیعی با انسان ارتباط برقرار کند. هدف چتبات هوش مصنوعی تسهیل تعامل کاربران با خدمات، محصولات یا شرکتها ست. هدف از این مطالعه بررسی کاربردهای چتبات هوش مصنوعی در نظام سلامت و بیمه سلامت ایران و ارائه خدمات از این طریق به افراد است که شامل بررسی چتبات هوش مصنوعی و نیاز آن در ارئه مراقبتهای بهداشتی، مطالعه ابعاد قابل توجه جریان کار چتبات هوش مصنوعی برای مراقبتهای بهداشتی، ویژگیهای چتبات هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان، و شناسایی کاربردها و محدودیتهای قابل توجه چتبات هوش مصنوعی برای ارائه مراقبتهای بهداشتی است. ارائه خدمات آنلاین چتبات هوش مصنوعی به عموم بیمهشدگان از جمله ارائه اطلاعات اعتبار بیمهای و همچنین ارائه پیشنهاد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز از مزایای چتبات هوش مصنوعی در بیمه سلامت ایران است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/4/4 | ویرایش نهایی: 1402/8/27 | پذیرش: 1402/6/14 | انتشار الکترونیک: 1402/8/20